Bij PLUS Retail starte Kien interim als projectleider CRM & Loyalty, deze afdeling was nieuw binnen PLUS en moest opgezet worden. Binnen deze afdeling ligt o.a. de verantwoordelijkheid voor sparen met de app.
Kien | Klanten
-
-
Bij woningcorporatie Bo-ex is Kien aan de slag gegaan met de optimalisatie van de samenwerking tussen verschillende afdelingen. Daarnaast als team-coach met de optimalisatie van de binnenkomende gesprekken en de agents on-the-job gecoacht.
-
ABN AMRO MeesPierson ontwikkelde een privilege programma voor haar klanten; PriFi. Met PriFi heeft de klant toegang tot exclusieve partnerships. Kien was vanaf de ontwikkeling betrokken bij dit klantprogramma. En verzorgde ieder kwartaal een wisselend aanbod aan nieuwe privileges met nieuwe partners.
-
Rijn IJssel organiseert jaarlijst een festival voor alle 1.200 medewerkers. Kien ontwikkelde een vernieuwend concept voor het festival met als basis van de nieuwe strategische koers en organisatie ontwikkeling.
-
Voor CNV Vakmensen ontwikkelde Kien een nieuw concept om de toegevoegde waarde aan het lidmaatschap te verhogen.
-
Na jaren neemt WNF afscheid van het 'bonnenboekje', dat ieder jaar naar alle Rangers wordt gestuurd en wat vol staat met aanbiedingen bij dagjes-uit. Kien adviseert WNF in klankbord- en brainstormsessies om zo te komen tot een nieuw concept voor de Rangers. Het 'bonnenboekje' maakt hier nog steeds een belangrijk deel van uit. Weliswaar in digitale vorm. Kien deed de acquisitie hiervoor en bracht ook nieuwe samenwerkingsverbanden tot stand.
-
Kien vervulde bij O2 Accountants de rol van marketingadviseur bij de rebranding van het merk.
-
Voor het acquistieteam van Studievereniging Emile uit Leiden ontwikkelde Kien een acquisitietraining van een dagdeel om zo een goede basis te leggen voor dit team om succesvol acquisitie te kunnen doen. Na deze training was er een terugkommoment en bleek dat de omzet meer dan 35% hoger was dan begroot.
-
ABN AMRO lanceert in 2016 een nieuw klantprogramma: &Meer. Een programma waarmee de bank iets extra's doet voor alle klanten. Onderdeel van het programma is WinkelVoordeel. Samenwerkingsverbanden van grote merken tot kleine parels die we vinden op het net. Kien is verantwoordelijk voor deze samenwerkingsverbanden. Van searchen en acquisitie tot het verhogen van de conversie. Kien is onderdeel van een agile team, die end-to-end &Meer ontwikkelen.
-
Voor Inholland maakte Kien 4 persona's van alumni in verschillende levensfases op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Verder inspireerde en adviseerde Kien in klantgericht werken versus productgericht. En ontwikkelde Kien een inspirerende en interactieve manier om het concept intern te presenteren. Het werd heel positief ontvangen door het College van Bestuur en directieleden.
-
BIJZONDER is het loyaliteitsprogramma van ABN AMRO speciaal voor Preferred Banking klanten. Twee keer per jaar verschijnt de prachtige Bijzonder brochure vol met Bijzondere evenementen en producten. Kien verzorgt in nauwe samenwerking met ABN AMRO de inhoud van Bijzonder.
Brochure Bijzonder, NAJAAR/WINTER 2012
Brochure Bijzonder, VOORJAAR/ZOMER 2011
Brochure Bijzonder, NAJAAR/winter 2009 -
Voor Wateropleidingen ontwikkelde Kien een aantal commerciële trainingen. Het doel hierbij was de deelnemers te inspireren en anders te laten kijken naar klanten. Na het ontwikkelen werden de trainingen door Kien gegeven en heel positief en enthousiast ontvangen door de deelnemers en de directie. Inmiddels is Wateropleidingen gestart met een aantal vervolgtrainingen. Wederom vorm gegeven door Kien.
-
PNOzorg, de zorgverzekeraar van creatief Nederland en onderdeel van ONVZ zorgverzekering, heeft een enorme groei doorgemaakt. Om deze klanten te behouden is de behoudsactie 'Happy calls' gestart. Nieuwe klanten worden gebeld, de dienstverlening van PNOzorg wordt getoetst en klanten worden attent gemaakt op de dienstverlening die voor hun van toepassing is. Kien vervulde een adviserende rol in dit project, stelde het belscript en een briefing voor de agents op, trainde en gaf coaching-on-the-job. Deze actie is zeer positief ontvangen door klanten en zal bijdragen tot behoud van klanten van PNOzorg.
-
Estro Groep is de moedermaatschappij van bijna 600 kinderopvang- en bso-locaties. De veranderende vraag in de branch vraagt om een (pro)actieve en commerciële aanpak. Nog nooit was het 'winnen, binden en behouden' van klanten binnen deze branche zo actueel. Voor 25 locatiemanagers, het managementteam en directie van regio midden Nederland gaf Kien een interactieve, inspirerende sessie over het werven van klanten, het binden, nieuwe manieren om te werven en samenwerkingsverbanden. Deze sessie werd door de deelnemers en directie als heel positief ervaren.
-
In The Wall zijn XL Stores gevestigd, daarbij dient het enorm lange gebouw als geluidsscherm tussen de A2 en Utrecht Leidsche Rijn. Om traffic te genereren en een positief imago te beinvloeden worden er tal van evenementen georganiseerd in The Wall. Kien bedenkt evenementen voor verschillende doelgroepen, organiseert en verzorgt het eventmanagement voor The Wall. Hiervoor wordt nauw samengewerkt met de XL stores en partijen uit de omgeving.
-
AllesKids Kinderparadijs is een terugkerend evenement in Winkelcentrum The Wall. Bedacht en georganiseerd om sympathie te wekken en bezoekers naar The Wall te laten komen. Een grote unit in het winkelcentrum werd omgetoverd tot een waar kinderparadijs. Er wordt nauw samenwerkt met de XL Stores van The Wall en bedrijven uit de omgeving.
De doelstellingen werden ruim gehaald en bovendien was er veel positieve publiciteit. Kien bedacht het concept, verzorgde de marketing en organiseerde het evenement. Tevens nam Kien het eventmanagement voor haar rekening.
-
Vanuit een samenwerking met M3 Communicatie en Bolster & Pit Reclamebureau ontstond een mooi creatief en commercieel concept voor de opening van het St Antonius Ziekenhuis in Leidsche Rijn (Q3 2013). In de uitwerking is duidelijk zichtbaar dat de doelstelling in het verzorgingsgebied per wijk verschillend is. Bovendien worden alle doelgroepen betrokken bij de opening.
-
Kien adviseerde Coop bij de actie Oranjebuddies op het gebied van loyaliteit en terugkom-acties. Daarbij stelde Kien een gesponsord prijzenpakket samen voor de Oranjebuddies EK-actie van ruim 250 Coop Supermarkten. Deze actie wordt landelijk gepromoot en ondersteund met tv-commercials, internet, social media.
-
ECI de grootste boeken en muziek club van Nederland bood haar 1,5 miljoen leden Clubspecials aan, kortingen op dagjes uit, abonnementen, theater, vakantie, enz. Kien gaf invulling aan de Clubspecials.
Rina de Bakker werkte 5 jaar bij ECI in verschillende functies. Op afdeling New Business. Daarna als lid van het managementteam van het Customer Contact Center. En tot slot als Manager Special Recruitment, waarin ze verantwoordelijk was voor alternatieve manieren van ledenwerving, leden-maken-leden en loyaliteit in Nederland en België.
-
Met als doelstelling een betere samenwerking tussen de verschillende bedrijven van de Klopgroep gaf Kien vorm aan een teamdag met outdoor activiteiten. Tijdens de opdrachten stonden communicatie, vertrouwen en teambuilding centraal.
-
WWAV is een bureau voor marketing en communicatie in de non-profit sector. Voor WWAV was Kien verantwoordelijk voor een aantal wervingsacties voor goede doelen. Bijvoorbeeld telemarketingacties voor KWF Kankerbestrijding, Oxfam Novib, Natuurmonumenten, Vogelbescherming. Kien ontwikkelde voor deze acties belscripts, stuurde de Customer Contact Centers aan en gaf veel verschillende trainingen.
-
EXTRA is er speciaal voor trouwe klanten van ABN AMRO. Maandelijks biedt EXTRA aantrekkelijke aanbiedingen rondom sport, cultuur, entertainment en kunst. Denk hierbij aan korting op de entreebewijzen van pretparken, theater en musea, maar ook aan voordelige weekendjes weg en leuke hebbedingen. Deze kortingen en extra’s zijn in samenwerking met diverse partners samengesteld. Kien verzorgt in nauwe samenwerking met ABN AMRO de invulling van EXTRA.
www.abnamro.nl
-
Goldfish ICT Services is een gespecialiseerd adviesbureau gericht op de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie. In een tijd waarin grote schaarste was aan goede consultants is Kien erin geslaagd een groep ervaren SAP consultants te werven.
-
Als gespecialiseerd ICT-opleider op het gebied van networking, storage en virtualisatie biedt Fast Lane geautoriseerde Cisco, NetApp en VMware training. Fast Lane is wereldwijd Cisco Learning Solutions Partner en NetApp Authorized Learning Partner.
Door de grote schaarste aan ICT personeel ontwikkelde Kien voor Fast Lane een Partner Talent Development Project. Fast Lane werft potentiële ICT-ers die zich in Cisco wilden specialiseren. Klanten van Fast Lane nemen deze kandidaten in dienst en ze worden door Fast Lane opgeleidt. Kien nam in dit project de acquisitie van bedrijven, de werving van kandidaten en het projectmanagement voor haar rekening.
-
La Coupe Hairstyling is dé kapper van Arnhem. Kien werd ingehuurd voor een sessie vol inspiratie waarbij ondernemerschap en new business centraal stond. Nieuwe samenwerkingen, ludieke werving en events werden besproken en uitgewerkt.
-
Turnstile is een Dialoque Marketing Bureau en schakelde bij de opstart Kien in om het Customer Contact Center op te zetten. Hiervoor verzorgde Kien onder andere de werving en selectie van de kandidaten, ontwikkelde en gaf trainingen, schreef diverse belscripts en ontwikkelde het Handboek Telemarketing. Het Customer Contact Center van Turnstile groeide uit tot een succesvol callcenter met bijna 50 medewerkers.
-
Het belangrijkste verkoopkanaal van Hotelwaardecheque was telemarketing. Een omvangrijk project. Er belden tientallen Customer Contact Centers tegelijk om Hotelwaardecheques te verkopen. Kien was verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe Customer Contact Centers, het opleiden en trainen van de supervisors en de telemarketeers, succesvolle scripts en het aansturen van de Customer Contact Centers zodat de targets werden gehaald.
Daarnaast trainde Kien ook het inbound callcenter van Hotelwaardecheque. En ontwikkelde hier trainingen voor. -
Voor Hotelbon Group startte Kien een nieuw telemarketingproject. Waarbij Kien het acquireren van de customer contact centers voor haar rekening nam. Om vervolgens product- en verkooptrainingen te ontwikkelen en te geven. Daarna stuurde Kien de customer contact centers aan om de ambitieuze verkoopdoelstellingen te behalen.
-
Fit Vianen wilde een evenement organiseren met als doel om nieuwe klanten te werven. Het uitgangspunt daarbij was dat het een kostenneutrale actie moest zijn. Kien adviseerde Fit Vianen en maakte een commercieel plan. Bij de uitvoering nam Kien de werving van de sponsoren voor haar rekening.
-
Careyn biedt een breed aanbod in thuiszorg, huishoudelijke zorg en behandeling. Careyn biedt een lidmaatschap aan. Maar klanten worden in de meeste gevallen pas lid als er direct zorg nodig is. Kien bedacht een life-time-membership. Ontwikkelde een workshop ‘werving en loyaliteit’. En gaf deze aan alle managers in Nederland die verantwoordelijk zijn voor werving en behoud van klanten.
-
Mijngrafischetoekomst.nl was een project in de grafische sector om medewerkers een beter perspectief te bieden in de steeds veranderende sector. Om de grafische sector hierover te informeren werd een evenement georganiseerd. Kien verzorgde voor dit evenement de werving van de grafische bedrijven.
-
Catalpa Services organiseerde een klantendag voor managers uit de business units. Er moest een zo aantrekkelijk mogelijk programma worden samengesteld om deze klantengroep tijd te laten maken in hun drukke agenda's voor de evenement. Kien adviseerde over de inhoud van het evenement en deed hiervoor suggesties. Daarnaast adviseerde Kien over de werving van de gasten.
-
Keigoed trainingen is een platform voor trainers en coaches. Kien stond aan de wieg van Keigoed en was betrokken bij de ontwikkeling van dit concept. Een mooi voorbeeld van een concept ontwikkelt op basis van de vaardigheden, ervaringen en wensen van een ondernemer. Doen wat je leuk vindt! En doen waar je goed in bent!
Bij de eerste bijeenkomst van Keigoed, waar zo’n 50 coaches en trainers naar toe kwamen, was Kien één van de professionals waar een speeddate mee kon worden gedaan. -
Multizorg VRZ vormt een samenwerkingsverband waarin op landelijke schaal zorginkoop wordt gerealiseerd. Multizorg VRZ vertegenwoordigt een groot aantal zorgverzekeraars. De medewerkers van Multizorg VRZ communiceren veel met externe klanten; zorgverzekeraars én zorgverleners. De verschillende klantengroepen maakt communicatie met externen soms complex. Kien ontwikkelde de training ‘Zin in een goed gesprek?’, waarbij handvatten werden gegeven voor professionele communicatie. En veel praktijkvoorbeelden aan de orde kwamen. De inhoud van de training en de praktijkvoorbeelden werden aangepast per afdeling (secretariaat, contractbeheer, ict, inkopers en management).
-
Wemos komt op voor het recht op gezondheid van mensen in ontwikkelingslanden.
Kien adviseerde Wemos op het gebied van fondsenwerving en alternatievan manieren om te werven. -
Cute 'n Cool staat voor hippe, schattige en stoere kinderkleding van goede kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs. Cute 'n Cool geeft kledingparty's en je kunt er winkelen op afspraak. Kien adviseerde Cute 'n Cool over marketing, sales en ondernemerschap. Daarna maakte Kien de gehele huisstijl, inclusief flyers en cadeaubonnen.